27 Ocak 2014 Pazartesi

Actifry ile Kestaneli Lezzetler


Tavsiye Melekleri Mutfak Sanatları Akademisindeydik


 Bu hafta Tavsiye Melekleri ile MSA da cok keyifli bir workshopa katildim. Tefal Actifry ile birbirinden lezzetli yemekler yaptik. Zaten ben Actifryi senelerdir kullaniyorum. En cok elma dilim patates yapiyorum. Dogrusunu soylemek gerekirse kestane pisiren arkadaslarim vardi ama ben ilk defa Actifryda kestane pisirdim. 25 dakika hic başında beklemeden kestanelerimiz pişti ve harika oldu.
Şimdi size neler pişirdik birazda ondan bahsedeyim.

 İlk önce kestaneli havuç çorbasi pişirdik.
Ana yemek olarak da çabucak kolaylıkla pişirebileceğiniz Kestane Soslu Tavuk Kanatları yaptık. Tavuk kanatlarını zeytinyağı, tuz ve karabiberle karıştırıp Actifryda 25 dakika pişirdik. Tavuk pişerken sosunu hazırladıktan sonra sosla tavukları birleştirdik. Kolaylıkla yapabileceğimiz Kestane Soslu Tavuk Kanadı tarifine arkadaşım Funda'nın sayfasından ulaşabilirsiniz. (www.arenandfamily.blogspot.com)




Pilav yada makarnasız bir öğün düşünemediğimiz için menümüzde Kestane ve Kuru Meyveli pilavımız vardı. Jasmin pirinç ile hazırladığımız pilava kuru kayısı , kuru incir ve Actifryda pişirdiğimiiz kestaneleri ilave ettik. Arzuya ve damak tadmıza göre kuru üzüm, kuru erik de konabilir.




Ve sıra benim uzmanlık alanım olan tatlıya geldi. Kestaneli İncir Tatlısı Kaymak Eşliğinde. Daha önce incir tatlısı yemiştim ama kestaneli incir tatlısı hiç tatmadım. Denemeye değer, kolaylıkla hazırlayabileceğimiz bir tatll.

Malzemeler:
  • 10 adet kuru incir
  • 70 gr kaymak
  • 200 gr kestane
  • 200 gr toz şeker
  • 1 adet çubuk tarçın
  • 500 ml süt
  • 200 ml su