29 Mayıs 2015 Cuma

Neli Yaparsan Yap Tartı Ben Kayısılı Yaptım



   Kayisili Tart


Malzemeler

3 yumurta
3kahve fincanı toz şeker
3 kahve fincanı un
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 kahve fincanı süt
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üstü için Malzemeler

Yarım kg şeftali, kayısı ya da şeftali
2 su bardağı meyve suyu (Hangi meyveyle yapıyorsak o meyve suyunu tercih ediyoruz)
1 kaşık nişasta
1 bardak su
3 yemek kaşığı şeker
Yarım limon suyu


Bu tarif Canan Annemin tarifi. Uzun zamandır yapmadığım bir tarif. Her zaman evde olan malzemeler gerekli tartı için. Tart diye geçiyor tarif ama aslında tam anlamıyla bir kek. Tam yaz tatlısı diyebiliriz soğuk servis edildiği için de aslına bakarsanız tam yaz tatlısı serinletici ve çok hafif yani mutlaka denemelisiniz. Bir de neli isterseniz yapabileceğiniz bir tarif. Ben genellikle şeftali, çilek yada kayısı ile hazırlıyorum. Gelelim yapılışına,

Yapılışı


  1. Öncelikle kekini pişiriyoruz. Bunun için 3 adet yumurtayı, 3 fincan şekerle mikserde kabartıyoruz.
  2. Diğer sonra ben sıvıları yani 1 fincan sıvıyağ ve bir fincan sütü katıyorum.
  3. En son olarak da kurular, un vanilya ve kabartma tozunu karışıma ekliyor çok az daha mikserde karıştırıyoruz. 
  4.  Önceden yağladığımız kalıbımıza döküyor ve 175 derecede önceden ısıtılmış fırına veriyoruz. Yaklaşık 40 dak. pişiriyoruz.
  5. Pişen kekimizi soğuyana kadar dışarda dinlendiriyoruz.
  6. Arzu ettiğimiz meyveleri pişmemiş olarak tartın üzerine dizip kendi zevkimize göre kekimizin üstüne diziyoruz.
  7. 1 bardak suda 1 kaşık nişastayı eritiyor, 2 su bardağı meyve suyumuzu ve 3 kaşık toz şekeri ilave edip pişiriyor ve kapamamıza yakın az limon suyu sıkıyoruz.
  8. Bu karışım soğuyunca kekimizin üzerine döküyor ve kekimizi 3-4 saat buzdolabında dinlendiriyoruz. 
Afiyet Olsun.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder